En weer door! - Reisverslag uit Neszmély, Hongarije van Linda Kristel - WaarBenJij.nu En weer door! - Reisverslag uit Neszmély, Hongarije van Linda Kristel - WaarBenJij.nu

En weer door!

Door: Kristel en Linda

Blijf op de hoogte en volg Linda

05 Augustus 2017 | Hongarije, Neszmély

Dag 30
Vandaag lekker aan het werk en gevolleybald.

Dag 31
De waterspelletjes vandaag sloegen goed aan. Er lagen ongeveer 25 kinderen in het zwembad, erg leuk! Ook hadden we vandaag weer meeleeftheater, daarvan hebben we foto's toegevoegd. De kinderen gingen Puck Geluk met z'n allen na-apen vanwege de na-aap snoepjes die Puck gestolen had. Iedereen deed fanatiek mee. De ouders gaven aan dat de show erg leuk was. Snel omkleden na theater voor de kampvuur avond. Maar helaas hadden de twee jongens van de camping de kampvuur nog niet aangestoken. Snel hout verzamelen en gelukkig was daar een camping gast die ons kwam helpen met een brutaan brander en muggenolie. Spelletjes gedaan rond het kampvuur en gezellig gezeten met eerst de kinderen en daarna de jongeren.

Dag 31
Kristel kan eindelijk weer alles eten! Hoera! Tijdens het rondje lopen over de camping kwam een van de vaste gasten naar ons toe dat ze het leuk vond dat wij zo'n actief animatieteam zijn. Ze wist namelijk van voorgaande jaren soms niet eens wie het animatieteam was omdat zij zich meer bezig hielden met de kleinere kinderen. Een tip dus als je dit werk doet, blijf vooral iedere dag rondjes lopen over de camping om contact te maken met de gasten. Dat maakt het ook een stuk gezelliger!

Dag 32
Vandaag hadden we lekker een dagje vrij. Het was ontzettend warm, bijna 40 graden, daarom hadden we gekozen om naar een zwembad in Tata te gaan. Naast het zwembad lag een wandelpad dat leek op ons Nederlandse Boomkroonpad, dus daar gingen we eerst wandelen. Het was een pad van houten vlonders over een moeras heen, met uiteraard mooie flora en fauna. Daarna zijn we lekker de hele middag bij het zwembad geweest. Toen wilden we uiteraard douchen, alleen de douches bij het zwembad waren ijskoud! Wat nu? Kristel kwam met het super idee dat het zwembad naast een camping ligt, daar moeten toch wel douches zijn? Na een korte wandeling vonden we gelukkig heerlijke warme douches. Na een middag zwemmen zijn we bij een restaurant in Neszmély gaan eten. Dat was een aparte ervaring. Wij moesten namelijk voor het donker weer naar huis fietsen, aangezien onze mountainbikes geen lichten hebben. Na het hoofdgerecht wilde we uiteraard een toetje, want kaiserschmarren en vanille ijs stonden namelijk op de kaart. Maar contact maken met de obers hier is niet te doen: ze kijken langs je heen en proberen je vooral niet lastig te vallen... Uiteindelijk zijn we zelf maar naar de bar toegelopen om de menukaart te vragen. Na ontvangst van de menukaart hebben we weer heel lang moeten wachten, dus zijn we nogmaals naar de bar gelopen. Wij wilden toch een toetje voor we naar huis gingen. Het voelde erg onbeleefd, maar ze hielpen ons gewoon niet! Het bestellen van een toetje duurde zo'n drie kwartier... En het was inmiddels donker buiten, oeps!

Dag 33
Wow! De aqua zumba was vandaag druk bezocht. Zo'n 20 mensen lagen in ons kleine camping zwembad. Hiervan hebben we foto's toegevoegd. In de avond hadden we bingo voor volwassenen. Het was een drukbezochte activiteit. De eigenaar van het restaurant was daarentegen niet zo blij.. Hij had echter zelf ingestemd voor de bingo! Toen Kristel alleen maar in de microfoon zei dat de kaartverkoop gestart was, gebaarde de ober dat ze niets mocht zeggen en ze het zonder microfoon moest doen, omdat andere gasten aan het eten waren. Bingo zonder microfoon? Dat kan niet! De microfoon stond al zo zacht mogelijk. Wij zijn uiteraard doorgegaan en kregen af en toe boze blikken van onze ober. Maar zijn hele terras zat vol door deze bingo avond, dat is toch een vette omzet? We snappen niets van hem.. Dus de karaoke van aanstaande maandag gaat lekker naar de bier bar, dat durven we niet meer aan in het restaurant. De vorige keer deed hij ook al zo met de karaoke, toen bood hij de volgende dag zijn excuses aan, zal hij dat nu ook gaan doen? We denken het niet.. Jammer hoor, het restaurant was zo'n gezellige plek voor zulke activiteiten.

Dag 34
Vorige week was Kristel ziek, nu heeft Linda het helaas te pakken. Tijdens de bingo gisteren avond begon de diarree al, maar toch even de activiteit afgemaakt en snel naar bed. Vannacht werd het alleen maar erger en kwam er ook braken bij. Linda was heel blij dat Kristel zo lief voor haar was!!! Wat hebben we nu weer verkeerd gedaan? 's Ochtends ging Linda toch mee naar de kidsclub, met wat buikkrampen rustig de kidsclub draaien moet wel lukken. Om thuis te verkrampen had ze ook geen zin in. Gelukkig wisten we wat we moesten doen, dus ook Linda moest pillen slikken en op een dieet van rijst en brood. Ook hebben we ons hele huisje schoongemaakt met antibacterieel schoonmaakmiddel. 's Middags ging het ook de verkeerde kant op met Kristel, zij kreeg ook weer buikkrampen en rennend naar de wc. Help! Samen op dieet dan maar.. Wat een stel zijn we zo.. 's Avonds heeft Kristel de minidisco en opdrachtenspel alleen gedaan, hopen dat het morgen weer beter met Linda gaat!