Alweer 3 weken voorbij - Reisverslag uit Neszmély, Hongarije van Linda Kristel - WaarBenJij.nu Alweer 3 weken voorbij - Reisverslag uit Neszmély, Hongarije van Linda Kristel - WaarBenJij.nu

Alweer 3 weken voorbij

Door: Kristel en Linda

Blijf op de hoogte en volg Linda

20 Juli 2017 | Hongarije, Neszmély

Dag 16
We begonnen de ochtend met aqua zumba, waarbij ook veel volwassenen mee deden :D. Daarna gingen we Hawaï kettingen knutselen voor de Hawaï disco en een aantal kinderen hadden speciaal voor ons een speurtocht voorbereid. Wat leuk, nu mochten wij zomaar een speurtocht lopen! Het ging over dieren en we hebben aan het eind zelfs nog een zak snoep gekregen omdat zij ook snoep kregen na onze speurtocht. Zo leuk toch dat kinderen dit doen! De rest van de dag hadden wij het erg rustig, want zondag staan er niet veel activiteiten op het programma.

Dag 17
Tot Kristel haar spijt hadden we weer geen aanmeldingen voor de kano tour, dus kwam Kristel weer gezellig bij Linda en de kinderen knutselen. De kinderen knutselden dieren maskers, super schattig om te zien. Daarna zijn we weer over de camping gelopen en kwamen we veel nieuwe gasten tegen, waaronder ook een groep Nederlandse jongeren. Ze gaven aan dat ze het erg leuk vonden dat wij wel rondliepen over de camping om de gasten te ontmoeten. Verder vertelden ze dat zij vorig jaar niet mee mochten doen met het animatieteam, dat vonden ze jammer, maar met ons mogen ze uiteraard wel mee doen! Ze hebben dan ook heel enthousiast meegedaan met de waterspelletjes, waaronder flesvoetbal en spons trefbal. Kristel was hierbij de scheidsrechter en stond langs het veld, tot er ineens een grote emmer water over haar heen werd gegooid door een grappenmaker! We kenden de beste man al; een vader van twee jongens die altijd bij onze activiteiten aanwezig zijn. Gelukkig was het meer dan 30 graden dus het was een welkome verkoeling voor Kristel, haha!
In de avond hadden we een kampvuur. Het was drukbezocht en erg gezellig! Zowel jong als oud was aanwezig! Kristel was vooral bezig met het vuur en Linda speelde het spel weerwolven met de jeugd.

Dag 18
Het wordt al drukker op de camping en er komen steeds meer Nederlanders! Vandaag was het in de ochtend en avond druk, maar in de middag super rustig, we hadden met de sportspelletjes 0 kinderen! Een camping gast (de jarige job van eerder) heeft ons aangeboden om ons morgen te rijden naar Tatabanya. Morgen zijn we vrij en dan gaan wij naar het zwembad daar. Super lief dat hij dit aanbood! We hebben er al zin in!
Toen Kristel even naar de badkamer was hoorde ze Linda zingen. Haha, dacht Kristel, de buren kunnen alles horen. Ze wachtte het nog even af en toen ze de kamer in kwam confronteerde ze Linda hiermee. De reactie had gefilmd moeten worden! Geschokt en beschaamd dat ze was! Haha! Hierna hebben we natuurlijk weer lekker lang de slappe lach gehad :D Gelukkig kon Linda er ook om lachen maar ze zal niet zo snel weer uit volle borst gaan zingen :'-)

Dag 19
Vandaag was onze vrij dag alweer! Samen met Dignum, een Belgische gast van de camping, zijn we naar het zwembad in Tatabanya geweest, echt een mega groot zwembad. Daar kwamen we maar liefst 5 Nederlandse gezinnen van de camping tegen! Wat een gezelligheid :D Lekker met de kinderen van de glijbaan.
We lunchten bij het zwembad met lángos, een Hongaars brood en in de avond hebben we lekker pizza gehad. Niet een gewone pizza, maar eentje van maar liefst 60 cm groot! Deze hebben we natuurlijk gedeeld maar kregen we niet op...
Op de terugweg was er een mooie zonsondergang te bezichtigen, daar moest uiteraard een foto van gemaakt worden, en dat moest zo snel mogelijk gebeuren! Rechtsomkeer! Eerste afslag het korenveld in! We reden het korenveld omhoog, dat was lachen! Snel de auto uitgesprint om toch nog net een foto te kunnen maken van de zonsondergang. Haha! Wat een avontuur. Als afsluiting van deze onwijs leuke dag hebben we nog even gezellig bij de Nederlandse/Belgische camping gasten gezeten.