Werkende - Reisverslag uit Neszmély, Hongarije van Linda Kristel - WaarBenJij.nu Werkende - Reisverslag uit Neszmély, Hongarije van Linda Kristel - WaarBenJij.nu

Werkende

Door: Kristel en Linda

Blijf op de hoogte en volg Linda

16 Juli 2017 | Hongarije, Neszmély

Dag 11
Vanochtend hebben we natuurlijk geknutseld.. Super lieve kinderen bij de kidsclub! Helaas werden ook de jongere kinderen (2 jaar!) bij ons achtergelaten, zonder ouders. We hadden daardoor onze handen vol aan het weghalen van de scharen en de lijm. Uiteraard wilden deze aller jongste kinderen knippen en niet kleuren, dus dat werd huilen toen dat niet mocht. Volgende keer toch maar weer de ouders vragen erbij te blijven.. Zeker als het drukker gaat worden.. De avond activiteit was het leukst: het 'giga chaos opdrachtenspel', waarbij ze in teams opdrachten moesten vervullen. Een vader van twee kinderen die morgen na huis gaan kwam nog naar ons toe dat we het leuk deden en dat zijn kinderen snel hun eten opaten zodat ze naar de kidsclub konden, zo leuk om te horen!

Dag 12
Vandaag was onze vrije dag, al hadden we niet helemaal vrij.. 's Ochtends hadden we nog een handwas te doen en de dansjes voor de aqua zumba moesten nog geoefend worden. Gelukkig hadden we de rest van de dag voor onszelf.
Omdat er weer een grote kano groep op de camping is, die in het restaurant luncht, hadden wij weer heerlijke paprikasoep! Mmm smullen! Daarna zijn we in de kano gestapt en naar de overkant van de Donau gevaren, naar een klein strandje. Daar hebben we onze handdoeken neergelegd en lekker in de zon gelegen. Zo waren we toch afgezonderd van de gasten, alleen misschien niet van de dieren; wie weet wat daar allemaal rondloopt! Linda vond al die geluiden wel spannend, haha.
In de avond zijn we lekker uit eten geweest. Wat heerlijk goedkoop hier! Maar €8,15 voor ons samen. Ongelooflijk. Donderdag (morgen) zullen wij onze hele dag bijhouden zodat jullie een overzicht krijgen van wat we doen.

Dag 13
Aangezien sommigen zich afvroegen wat wij op een dag doen, hieronder ons dagprogramma van vandaag:
09:00 uur: Richting de receptie voor wat vragen, daarna knutselen en aquagym klaarzetten. We hebben toen direct even een Belg aangesproken voor de mountainbike tocht, hij wil meedoen! Al kwam hij later op de dag angstig naar ons toe of het niet te zwaar zou worden.. Hij had namelijk wat verhalen over de zware mountainbike tocht gehoord.. Wij konden hem gerust stellen dat morgen de lichtere toch op het programma staat.
09:30 uur: Aqua zumba in het zwembad! Een half uur lang lekker dansen met de gasten, zowel kinderen als volwassenen!
10:00 uur: Kristel sloot aqua zumba af en Linda startte het knutselen alvast. Daarna kwam Kristel helpen. De kinderen hebben piraten geknutseld en rond 11:15 uur waren we klaar. Tijdens het knutselen gaf een vader aan dat het animatieteam het wel goed moet doen, anders komen zijn kinderen niet meer naar de kidsclub. Zijn kinderen komen vaak bij ons, is dit een indirect complimentje? In ieder geval positief!! Wij ook weer blij :)
11:30 uur: Pauze! Even een half uurtje mandala's gekleurd, lekker rustig!
12:00 uur: Lunchen in het restaurant. Heerlijke spaghetti Bolognese. Nog gezellig contact gehad met een groep Nederlanders die op doorreis waren met de roeiboot van Wenen naar Boedapest.
13:00 uur: Na de lunch lopen we altijd even een rondje over de camping. Zo kunnen we gelijk de gasten begroeten. Daarna de speurtocht voorbereid en opgehangen over de camping.
14:00 uur: Schatzoeken met de kinderen! De kinderen moesten opzoek naar de stukken schatkaart die verspreid waren over de camping en vonden vervolgens de schat met inhoud! Gezellig meegewandeld met de kinderen.
15:00 uur: Pauze!
16:00 uur: Helaas kwamen bij Kickball geen kinderen. Daardoor hadden we wat extra vrije tijd. We hebben nogmaals een rondje over de camping gelopen om deelnemers te zoeken voor de mountainbike tocht en even een half uurtje in de zon gezeten :)
17:00 uur: Avondeten in het restaurant. Altijd hartstikke gezellig met onze lieve obers die iedere avond maar weer vragen: "Party party? Heute Abend? Im house? Party?" Haha! We hadden vanavond heerlijke doperwtensoep! En ze hadden zelfs speciaal voor ons het liedje 'Leef' opgezet!
18:00 uur: Na het eten lopen we altijd weer een rondje over de camping.
18:30 uur: Omkleden voor theater en ongeveer een kwartier van tevoren lopen we een rondje over de camping in deze prachtige theaterkleren. We heten dan Puck Geluk en Fleur Kleur. Met een klein muziekboxje gaan we dansend over de camping om kinderen te werven.
19:00 uur: Theatershow!
20:00 uur: Avondspel. We speelden de nachtwacht. De kinderen waren als dier verstopt in de buurt van de Kidsclub.
21:00 uur: Naar huis en douchen! Al die zonnebrand en muggenmelk, vies! Daarna heeft Kristel nog de verjaardagskaart afgemaakt, aangezien één van de gasten morgen jarig is. Linda heeft ondertussen dit stukje getypt. Nu, 22:12 uur sluit ik mijn laptop af en gaan we nog even gezellig kletsen! Tot morgen!

Dag 14
Alweer 2 weken in Hongarije! De tijd gaat veel te snel. Vanmorgen startte Linda met de mountainbike tocht. We waren erachter gekomen dat een campinggast jarig is, dat moet natuurlijk gevierd worden! We hebben met zijn allen uit volle borst een verjaardagslied gezongen. Hij fietste mee met de mountainbike tocht, dus kon Kristel stiekem naar zijn tent om deze vol te stoppen met ballonnen en een mooie verjaardagskaart. Super leuk! Al werd ze wel een beetje raar aangekeken door de buurman... Wat is zij aan het doen? Hij was blij verrast.
Met de mountainbike tocht had Linda 7 gasten, wat was dat gezellig! In de avond hadden we weer een druk bezochte minidisco en na het avondspel gingen we gezellig richting de bierbar. Hier waren de jarige job en andere gezellige Nederlandse/Belgische gasten een biertje aan het drinken. Kristel dacht, dat is lekker, en we werden uitgenodigd om er bij te zitten. Het werd onwijs gezellig en rond half 12 gingen we naar huis. Dit gaan we binnenkort vast weer doen!

Dag 15
Het leukste van de dag vonden wij de ridders/prinsessen speurtocht. De kinderen waren super enthousiast en vroeg wanneer er weer zo'n leuke speurtocht op het programma zou komen. Kristel is nog naar Süttő gefietst om boodschappen te halen, maar helaas bleken alle winkels dicht. Daarbij ging het op de terug weg ook nog regenen, wat een tegenvaller zeg!! In de middag gingen we met de Nederlandse gasten voetballen. Zowel ouders als kinderen deden mee en het was onwijs gezellig! Speciaal voor deze gasten hebben we het nogmaals op het programma gezet voor hun vertrek. Tijdens ons diner gaf Mónika aan dat de Nederlandse meiden (vaste gasten) ons super leuk en lief vinden. Ze hadden gezegd dat ze hoopten dat wij volgend jaar weer willen komen. Lief toch, dat ze dat vertellen aan Mónika!
's Avonds lag Linda lekker in bed toen Kristel ineens begon te roepen. Moet dat nu? Dacht Linda.. Toch maar haar bed uit om te hulp te bieden. Wat bleek.. Kristel had een teek in haar been! Jakkes! Wat nu?! Wij zijn beiden geen helden met die beestjes. We hebben geprobeerd met onze speciale tekentang hem eruit te halen, maar dat lukte helaas niet. Kristel raakte in paniek en Linda heeft hulp gezocht. Het was al laat, dus het was moeilijk om gasten te vinden voor hulp. Gelukkig waren de gezellige mensen van gisteren nog wakker en Linda heeft gevraagd of zij hulp konden bieden. Snel weer terug rennen naar Kristel en die lieve Belgische gasten hebben de teek eruit gehaald. Dat duurde wel even, hij zat goed vast zeg! Fijn dat we zulke lieve mensen hebben op de camping! Zo konden we weer rustig slapen..

• 16 Juli 2017 - 21:15

0228-584138:

Mooie verslagen! Zo te horen worden jullie goed gewaardeerd! Maar jullie hebben het wel druk op iedere werkdag zeg! Als je vrije tijd hebt, toch even een rondje lopen over de camping. Geen idee hoe groot de camping is, maar aan belangstelling hebben jullie geen gebrek. Ga zo door! Veel plezier.
    Liefs, Papa en mama.

• 16 Juli 2017 - 21:35

Kelly:

Super leuk om te lezen meiden!!!!
    Heel veel plezier nog verder!

• 16 Juli 2017 - 22:13

Hesther:

Enthousiasme spat er vanaf kost en geeft energie! Wat een mooie ervaring ver weg van alles thuis. Leuk om te lezen !

• 17 Juli 2017 - 21:28

Mariëtte:

Zo, jullie zijn druk zeg! Ook een beetje op jezelf letten hè. Maar mooi dat jullie het zo naar de zin hebben. XXX Mariëtte