Laatste vrije dagen - Reisverslag uit Neszmély, Hongarije van Linda Kristel - WaarBenJij.nu Laatste vrije dagen - Reisverslag uit Neszmély, Hongarije van Linda Kristel - WaarBenJij.nu

Laatste vrije dagen

Door: Kristel en Linda

Blijf op de hoogte en volg Linda

05 Juli 2017 | Hongarije, Neszmély

Dag 4
Vanochtend hebben we inkopen gedaan voor de recreatieruimte en vanmiddag de recreatieruimte versierd. Alles ligt klaar om donderdag te starten met het programma! Zin in!

Dag 5
Vandaag waren we een dagje naar Boedapest. Aangezien onze camping nogal afgelegen ligt, moesten we eerst 20 minuten wandelen richting de bushalte, fijn in het gras langs de 70 km weg, zonder voetpad (zie foto). We hadden van tevoren een stadswandeling gevonden, waarbij je via de tram, metro en wandelen langs veel bezienswaardigheden komt. Eenmaal aangekomen, even over de ondergrondse markt en toen de Vaci Utca straat; dé winkelstraat van Boedapest. Verder leidde onze tocht ons langs kastelen, monumenten, musea en andere mooie gebouwen. Wij zijn allebei niet heel erg van de cultuur, dus we stapten telkens de tram uit, even wandelen/kijken, en weer naar de volgende tram/metro. Onderweg even een eettentje opgezocht en pizza/pasta geluncht, lekker goedkoop hier zeg! Maar €18,- inclusief fooi, dat al op het bonnetje vermeld staat. Kristel wilde nog heel graag een speciaal ijsje kopen, waarbij het hoorntje van deeg is gemaakt. Dus op het eind weer even terug langs de Vaci Utca gegaan om dit speciale ijsje te kopen. Voldaan weer terug naar huis. Het valt ons op dat de mensen hier allemaal super aardig zijn! Ze gaan onderweg gezellig een gesprekje met je aan en bieden hulp waar nodig. Morgen gaat Linda haar eerste mountainbike tocht ervaren. De tocht duurt ongeveer 2 uur lang. Het beginstuk hebben we al gezien, dat was stijl omhoog, erg fijn. Benieuwd hoe deze tocht ervaren gaat worden.

Dag 6
Vanmorgen vroeg opgestaan vanwege de mountainbike tocht. Linda had serieus zin om even lekker te mountainbiken. Helaas bleek het erg tegen te vallen! De tocht was zwaarder dan ze verwacht had dus ze kwam bekaf terug. Lichte conditie vereist stond er nog wel, met haar sportopleiding moet dat wel goed komen, dacht ze. Maar dit was meer voor gevorderde mountainbikers. Kristel was ondertussen aan het knutselen in de kidsclub.
Toen Linda was bijgekomen gingen we lekker groenten lunchen, dachten we.. We vroegen om warme groente met aardappels, maar kregen van onze lieve kok een stuk kip, koude salade en frietjes. Dat was wel een beetje jammer. Ze verstaan ons hier helaas maar half. Daarna een super leuke kano tocht gedaan. Na een half uurtje peddelen hebben we aangelegd op een klein schattig strandje. Daar gaat Kristel de komende weken ook met haar gasten naar toe peddelen. Erg mooi! Toen we terug aan wal kwamen werden we direct geholpen met het dragen van onze kano door een aardige Hongaarse jongen met een grote glimlach. Zoals we eerder al zeiden, wat een aardige mensen hier!!
Na deze sportieve bezigheden hebben we heerlijk gegeten bij het restaurant. We begonnen met een koude soep gemaakt van vruchten (leek net vruchtensap met stukken fruit) en kregen daarna een heerlijk rijstgerecht met stukjes vlees. Typisch Hongaars volgens onze aardige ober. Op het bord rijst lagen twee augurken, maar Linda had nog nooit augurk gegeten en Kristel zei dat het zeker lekker was. Linda's eerste ontmoeting met een augurk bracht een vreemde kreet terwege, wat nog het meeste leek op een grom van een zieke hond, haha! Toch maar geen augurk meer.. In het vervolg krijgt Kristel alle augurken.

Morgen start dan eindelijk onze eerste officiële werkdag. Al vragen we ons af of er kinderen komen.. De Nederlanders komen namelijk dit weekend pas. Tot ziens!

• 06 Juli 2017 - 12:10

0228-584138:

Hallo meiden, jullie hebben al heel wat beleefd!
    Is het de bedoeling dat Linda met kinderen gaat mountainbiken en Kristel met kinderen gaat kanoën?
    Lijkt me een zware verantwoordelijkheid. Ik hoop dat ze wel zwemvesten hebben.
    Een mooie omgeving, en mooi weer! Geniet ze! En veel succes met de eerste groep kinderen.