Feest - Reisverslag uit Neszmély, Hongarije van Linda Kristel - WaarBenJij.nu Feest - Reisverslag uit Neszmély, Hongarije van Linda Kristel - WaarBenJij.nu

Feest

Door: Kristel en Linda

Blijf op de hoogte en volg Linda

27 Juli 2017 | Hongarije, Neszmély

Dag 20
We waren nog iets vergeten te melden in onze vorige blog! We hadden dinsdag avond namelijk een playbackshow en daarvoor hadden wij een jury geregeld. En raad eens hoe ze heette?! Cindy en Linda! Haha! Wat een toeval. Vandaag hebben wij niet veel bijzonders beleefd. Behalve donderdag avond, toen een aantal gasten van ons naar huis vertrokken. Zij vertelden ons dat ze het erg leuk hebben gehad en dat wij echt een meerwaarde waren voor de camping. Jammer dat ze alweer vertrekken.

Dag 21
Vrijdag avond stond het blues festival op onze planning. De 7 Nederlandse/Belgische gasten hadden ons gevraagd om mee te gaan, hartstikke leuk toch! Rond een uur of 9 werden wij opgehaald door Dignum en gebracht naar het festival. Toen we daar kwamen, zagen we voornamelijk oudere mensen. Ach ja, we zijn er nou toch! Het was meer rock muziek dan blues (Rolling Stones e.d.) maar dat was niet erg. Het was niet helemaal de muzieksmaak van Linda, maar het werd echt super gezellig!! Kristel begon fanatiek te dansen met de ouderen (zoals oudere mensen op blues/rock muziek dansen, hand in hand). Ook kwam er een Hongaarse vrouw die graag met Kristel wilde dansen, en Kristel deed uiteraard fanatiek mee. Haha! Tot slot werd ook Linda mee getrokken door de campinggast de dansvloer op, wat hebben we genoten en gelachen! Rond 01:00 uur was het feestje helaas af, op naar huis en snel in bed!

Dag 22
We merken dat er steeds meer Nederlanders komen op de camping, dat maakt het nog leuker. Ook wordt het ietsje drukker. Maar nog steeds niet zo druk als dat Linda gewend is.. Wel even wennen zo weinig kinderen hoor! Overdag maakt ook iedereen uitstapjes, dus dan is de camping leeg. Het is wel erg gezellig als we 's avonds over de camping vele Nederlanders zien. Vandaag niet veel bijzonders meegemaakt, alleen eindelijk veel kinderen bij de activiteit vlaggenroof. Daar hadden we 21 kinderen, voor deze camping is dat redelijk wat!

Dag 23
In de middag hebben we heerlijk in de zon gevolleybald met de jongere van de camping. Verder hebben we niet veel bijzonders beleefd.

Dag 24
Vandaag had Kristel eindelijk aanmeldingen voor de kano tocht. Toen Kristel net op het eilandje aangeland was, hoorde ze in de verte al onweer aankomen. Snel weer terug kanoën, echt net op tijd, want toen ze weer terug waren en de kano's opgeruimd waren, begon het te regenen. En dat ging de hele dag door.. Wat een weer! In de middag stond waterspelletjes op het programma. Uiteraard kon dat met het onweer en regen niet doorgaan, dus bleven we lekker binnen met de kinderen om te knutselen en spelletjes te spelen. Toch bedachten sommige ouders dat niet en kwamen met hun kind in zwembroek en badhanddoek aangelopen.. In het onweer en de regen.. Wat denk je zelf? Gevaarlijk!
Na de activiteit onweerde het nog steeds dus heeft Kristel 2 parasols gehaald bij het restaurant en hebben we onder de parasollen de kinderen naar de tent gebracht, haha! In de avond hadden we meeleeftheater en kinderbingo, wat een opkomst! Eindelijk! We hadden 21 kinderen bij meeleeftheater en 24 kinderen bij de bingo. Daar worden we erg blij van. Hopelijk blijft dit aantal nog stijgen de komende dagen.

Dag 25
Vandaag is Kristel jarig!! De dag begon met een mooi versierd balkon met ballonnen en slingers. Dat was een verrassing van onze Dignum en Jean-Pierre. Na het ontbijt was het cadeautjestijd. Een paar leuke kaarten en een armband en Kristel was weer helemaal blij. Ook Mónika en de receptioniste kwamen langs met een tasje met Hongaarse lekkernijen en Palinka, jammie! Bij het knutselen werd er enthousiast voor haar gezongen en heeft Kristel nog een snoepje uitgedeeld aan de kinderen. Ook hebben een paar kinderen een tekening voor haar gemaakt en na knutselen heeft ze even met het thuisfront geskypet. Toen lekker eten in het restaurant, en daar hoort voor de jarige uiteraard een cocktail bij. Als toetje een heerlijke pannenkoek met cacao. In de middag heeft Kristel taart uitgedeeld aan het personeel, een echte Hongaarse chocoladetaart. Die was erg lekker! In de avond is de verjaardag verder gevierd met de gasten bij de bierbar en het restaurant. Al met al een gezellige dag!