De eerste dagen - Reisverslag uit Neszmély, Hongarije van Linda Kristel - WaarBenJij.nu De eerste dagen - Reisverslag uit Neszmély, Hongarije van Linda Kristel - WaarBenJij.nu

De eerste dagen

Blijf op de hoogte en volg Linda

01 Juli 2017 | Hongarije, Neszmély

Hallo allemaal! Wij zullen jullie op de hoogte houden van onze avonturen in Neszmély, Hongarije, waar we de komende 9 weken verblijven om animatiewerk te verrichten.

Dag 1
Onze reis begon op donderdag met de trein, het vliegtuig, twee metro's en weer een trein. De vliegreis heeft Linda dankzij Kristel overleefd, wat een hel die daling! Het leek wel een kermisattractie. Kristel haar hand is fijngeknepen tijdens de daling! Daarna nog een lange reis met het openbaar vervoer en met onze koffers sjouwen in Tata, ons eindstation. Daar moesten we de trap helemaal op en af, over het treinstation heen. Gelukkig stond daar een super lieve oude Hongaar die onze koffers van ons pakte en de trap mee afnam (al dachten we eerst even dat hij er met onze koffers vandoor zou gaan!) . We werden opgehaald door twee jongens van onze leeftijd, helaas spraken ze alleen Hongaars!
Rond 19:00 uur kwamen we aan op de camping. Na onze spullen gedumpt te hebben in ons luxe huisje, zijn we wat gaan eten bij het restaurant. We mogen hier alles van de kaart kiezen, dat komt dus wel goed! Vanavond hadden we allebei een gigantische kip cordon bleu gekozen, de volgende dagen mogen de porties wel iets kleiner! Ook de kok van het restaurant is super aardig, we kregen van hem schnapps aangeboden, dus Kristel was alweer aan de zuip hoor! Daarna hebben we even in de super grote animatieruimte rondgekeken en onze spullen uitgepakt. Kristel heeft per ongeluk een onderbroek van haar moeder meegenomen! Haha! Ietsje te groot dus... Na deze lange dag waren we bekaf en gingen we lekker slapen!

Dag 2
Vanochtend zijn we naar de animatieruimte gegaan en hebben alles opgeruimd, schoongemaakt en een inventarisatie gemaakt van welke materialen we nog nodig hebben. Daarna hebben we geluncht:een Hongaars gerecht met groenten, ei en een tomatensausje. Heerlijk! Die gaan we vaker bestellen :)
's Middags hebben we de mountainbike gepakt richting het dorpje vlakbij, ruim 3 kilometer verderop, want daar is de dichtstbijzijnde supermarkt. Deze is voor ons alleen te bereiken met een mountainbike over een 70 km/uur weg. Gelukkig kregen we van de camping prachtige gele hesjes en een helm zodat we toch veilig konden fietsen. Even wat anders dan in Nederland.. Hier crossen de auto's hard langs je. In het dorp hebben we boodschappen gehaald en Hongaarse Forinten gepind. Wat ons opvalt is dat we beter Duits kunnen spreken dan Engels tegen de Hongaren. Engels verstaan ze helemaal niet en wij worden in het matig Duits aangesproken. Bijgevoegd een paar leuke foto's van de animatieruimte en wij als toeristen.

Dag 3
Kristel was al vroeg wakker en had de tafel voor het ontbijt gedekt. Tot onze teleurstellingwilden de eitjes maar niet koken! Tja... de stekker zat ook niet in het fornuis... Daarna hebben we alvast de programma's gemaakt, de eerste vier weken zijn af en later deze week maken we de rest. Na de middag zijn we naar Neszmély gegaan, want daar was een dorpsfeest. Er waren leuke optredens van de plaatselijke dansschool en er stonden een aantal kraampjes. Daarna hebben we nog een heerlijk softijsje gehaald en in het restaurant goulash gehad en vanavond gaan we nog even knutselen!
We zullen jullie verder op de hoogte houden van onze avonturen en bezigheden en we hopen dat jullie het leuk vinden om onze blog te lezen! Groetjesssss

• 01 Juli 2017 - 21:55

Grace:

Veel plezier meiden en ik ga zeker jullie volgen.
    Wie weet spreken jullie straks nog een woordje Hongaars

• 01 Juli 2017 - 23:27

Kimberly:

super leuk lin! heel veel plezier met de kids daar!

• 02 Juli 2017 - 00:01

Karin Ruiter:

Leuk om jullie zo te kunnen volgen! Ziet er allemaal goed uit. En mooi weer? Hier was het matig de laatste dagen.
    Vanavond live naar Doe Maar geluisterd bij de tent in Hoorn. Ik had liever in de tent gestaan, maar ja, ik moest werken. Nu er toch wat van meegekregen.
    Veel plezier de komende week! Liefs, mama.

• 02 Juli 2017 - 20:55

Mariëtte:

Gaaf hoor, zo'n eind weg met z'n tweeën. Succes met de animatie. Hoe oud zijn de kinderen ongeveer?.

• 04 Juli 2017 - 17:24

Collega's Van European Leisure Jobs:

Superleuk, wij gaan jullie volgen Kristel en Linda!

• 05 Juli 2017 - 21:17

Linda En Kristel:

Hallo allemaal!
    Hier is het weer echt super! Veel zon en heerlijke temperaturen. We hebben nog geen regen gezien. Er zijn nu nog geen kinderen, die komen dit weekend.
    Leuk dat jullie ons volgen!
    Groetjes Kristel en Linda